2011. február 23., szerda

EMS dokumentumok: Juhász Péter levele


A következő interneten található dokumentumra a blog egyik olvasója hívta fel a figyelmünket a komment szekcióban. (továbbra is küldhettek rejtett, információ szolgáltató kommentet így, nem fog megjelenni) Az alábbiakban változtatások nélkül tesszük közzé az EMS csoport kezdeményezőjének és adminjának, Juhász Gábornak a levelét. Eredetileg megjelent a szabadsajto.com weboldalon.


"Kedves Zita, Gábor és Balázs!
(a levélhez csatoltam még Fölkel Robit, Korányi Gábort és Babarczy Esztert, ha jól értesültem, ti kapcsolatban vagytok.)


Először is elnézést, hogy csak most írok, már régen meg kellett volna tennem. Ha nem gond, nem megyek bele hosszas mentegetőzésbe, kérlek higgyétek el nekem, hogy iszonyatos mennyiségű munka szakadt a nyakamba. Én vagyok az Egymilllióan oldal kezdeményezője és adminja, így remélhetőleg tudok válaszolni a felvetésekre.
Engedjétek meg légyszíves, hogy rögvest szét is szedjem a témákat.

Külön kezelendő a tüntetés, és külön az egymillióan oldal. Elsőként a tüntetésről beszélek, mert az a sürgősebb.
Blogra a tüntetés kommunikációjához van szükség, egyetlen okból kifolyólag, hogy minél több emberhez eljuttassuk az üzeneteinket: lesz a tüntetés.
Ez nem kizárja, vagy helyettesíti a ti oldalatokat, hanem segíti annak működését. Tartalmilag nem új dolgokat akarunk a blogra tenni, minden mehet a szabadsajto.com oldalra, de az igazán fontos információkat, amit tényleg nagyon sok emberhez szeretnénk eljuttatni, érdemes blog.hu véggel is megosztani, mert az ilyet ki tudjuk tenni az Index blogketrecébe, ami további 5-10 ezer olvasóhoz jut el.
Ennek az 5-10 ezer embernek az elérése az egyetlen cél a bloggal.

Technikailag úgy is megvalósulhat, hogy beágyazzátok a blog.hu végű blogot a szabadsajto.com-ba, így nem kell külön admin felületet adnotok a tüntetés szervezőinek, hanem az ő közvetlen üzeneteiket feltöltik a blogra, és így megjelenik nálatok is. Úgy vélem ezzel a kecske is jól lakik, és a káposzta is megmarad.

Az Egymillióan oldalról.
Mivel egy személyben vagyok az admin, ezért nem kell sokat utánajárnom, hogy bármi általad felsorolt dolog történt-e központilag az oldalon. Én úgy gondolom nem.
Párt alapítására biztosan nem fog embereket gyűjteni az oldal, erre önmagában garanciát nyújtana korábbi tapasztalatotok, ha ismernétek. Mivel nem ismerjük egymást, ezért egyelőre kénytelenek leszünk megbízni egymásban, és ahogy én is ezt feltételezem rólatok állításotok alapján, kérlek, ti is így álljatok hozzám. Idővel - remélem mindannyian - belátjuk, hogy ez nem reális kockázat.

Én közel egy évtizede segítek különböző szervezeteket és ad hoc szerveződéseket érdekérvényesítésben. Ezen kommunikáció szervezést értsetek, mert hogy ez a szakmám. Sajtókapcsolatokban, jogi dolgokban, tüntetések szervezésében segédkeztem, vagy épp kezdeményeztem, hogy legyenek. Bár több párttól kerestek már meg különböző ajánlatokkal, még sem vagyok ott, és higgyétek el nekem, ez nem véletlen, és a közel jövőben nem is fog változni.

Az, hogy egyébként felhasználók mit írogatnak az oldalon, ahhoz nincs közöm, és nem is lesz. Ebben a teljes szólásszabadság híve vagyok, tehát senkit nem fogok letiltani addig, amíg nem szükséges. Amikor viszont szükséges, akkor már a Facebook szabályzatát is megszegte az illető, tehát jelenteni kell, hogy tiltsák le. Az a felület, ahova ők írhatnak, az üzenő fal, ami arra van, hogy beszélgessenek egymással. Hogy ki milyen stílust enged meg magának, az őt jellemzi, és bár nem biztos, hogy az ízlésemnek való, nem szólok bele. Akkor szólnék bele, amikor uszít, gyűlöletet kelt, stb., de ezek már bűncselekmények, úgyhogy nem is nekem van dolgom vele, hanem a FB-nak és a rendőrségnek. Ha ilyet tapasztaltok, őket értesítsétek, ahogy én is ezt teszem.
Természetesen mégis vannak kivételek, mert 5-6 embert már ki kellett tiltani, de ők vírust terjesztettek, ami megint más tészta).

Az Egymillióan oldal esetében azonban arról is szó van - ahogy ezt írtam még régebben az adminisztrátorok üzenetében is -, hogy helyet szeretnék biztosítani egyéb civil kezdeményezéseknek is. Ha beszámol róluk a sajtó, természetesen nem, de ha kimaradnak belőle, akkor igen, mert ezért hoztam létre az oldalt. Azért, hogy a sajtóból kimaradt üzeneteket - és a valóban független civil kezdeményezések általában ilyenek - eljuttassam sok emberhez. Ezek között lehet olyan, ami a kormány egyes lépéseit is támadja, de ez normális, mert ez a civil társadalom felelőssége: keretek között tartani a hatalom működését. Ennek alapja a sajtószabadság, de nem elég, hogy van, élni is kell vele.

Tehát összefoglalva: szerintem nagyon jó lenne, ha megmaradna az eddigi együttműködés, sőt, akár fejlődhetne is. Ha gondoljátok találkozzunk valamikor, nekem akár skype konferencia is jó, vagy írjátok meg, mi legyen, mi a véleményetek.

Üdv,

Juhász Péter"

Forrás: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:1kJbisCEJtQJ:szabadsajto.com/juhasz-peter-levele+%2221.01.2011+07:07%22+Juh%C3%A1sz&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=us&source=www.google.com

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése